Stage bij Holland America Line

Eerste week!

Haaaallo!

Daar issie dan, mijn eerste update!
Ik ben inmiddels 5 dagen aan boord, en so far so good. De vlucht ging goed, met een uur vertraging in Chicago. Overnachting in San Diego en volgende morgen stond ik om 7 uur in de hallway van de Oosterdam met nog 6 anderen. Op mijn eerste dag heb ik verschillende trainingen moeten doorlopen, zoals safety training, environmental training, lifeboat instructions and so on..
Ook was, zoals het altijd gaat bij mij, op mijn eerste dag de inspectie aan boord, dus had niemand echt tijd voor me. Dus ik liep wat rondjes, verdwaalde, verdwaalde nog eens, dronk wat koffie, kon mijn cabin never nooit meer vinden, dronk nog wat koffie, leerde wat mensen kennen en rond 12 uur begon mijn eerste dienst.

Oh ja en pap, die zaklamp die ik niet nodig had? ik had m meteen nodig want op mijn eerste dag was er een blackout, oftewel, geen stroom, geen licht! Dus ik was blij met de zaklamp.

Sanne; die wekker klopt voor geen meter, hij tikt sneller dan normaal, dus ik word 2 uur te vroeg wakker! Maar goed van de 2 jaar garantie!

De eerste dagen zijn een beetje overweldigend. Veel informatie, en veel namen te onthouden.
Alleen in de diningroom al, waar ik assistent manager ben, zijn er 140 crewmembers waarvan ik de naam moet onthouden. Niet alleen omdat dat zo hoort, maar ook vooral omdat als ik hun naam niet weet, ze niet naar me luisteren.
Van de 140 crewmembers in de diningroom, zijn 4 nog andere assistent managers, en de diningroom manager. Gelukkig zijn deze allemaal Filipijns en allemaal man. Dus.

Ik heb inmiddels geleerd, dat ik mijn woorden moet terugnemen over een paar dingen die ik van te voren heb gezegt. Werken met amerikanen is leuk, zijn aardig blabla.. Deze wil ik graag op dag 6 al per direct terug nemen.
De details vertel ik jullie niet via hier, dat is niet gepast en mag niet volgens de regels van de Hal.

Inmiddels is na de inspectie (waarop we wel 100 punten van de max 100 punten scoorden!) en de blackout, het schip inmiddels ook fase code oranje. Normaal mogen passagiers na 48 uur zelf hun eigen eten pakken in het selfservice restaurant. Inmiddels zijn we dag 6 en mogen passagiers dit nog steeds niet. Dit komt omdat meer dan 3 procent van de passagiers is besmet met het norovirus, oftwel, een soort van buikgriep. Om verdere besmetting te voorkomen mogen de passagiers dus niet zelf bij de buffetten opscheppen.
Bij velen zorgt dit voor veel verwarring, klachten, zeuren, niet begrijpen en ga maar door.

Verder ziet mijn werkdag er ongeveer als volgt uit. Ik begin of om 5.30, 6.30 of 7.30 tot rond 10 uur. Dan hangt het er een beetje vanaf maar draai ik lunch va 10.30 tot 2pm of late lunch van 2pm tot 4pm. Daarna volgt diner van 4.30pm tot 11pm, daarna eten we nog met alle managers, en lig ik zo rond 00.30 in bed. Je draait dus 2 shiften van minimaal 3 uur, dan pauze, daarna diner, deze shift duurt ongeveer 6 uren. Qua slaap en moeheid is het goed te doen (tot nu toe), qua voetenwerk is het nu nog knap lastig maar het schijnt na een week of 2 te verbeteren.

Zo, dat was het weer voor nu. Ik zal weer aan boord, foto´s, postadres ect volgen snel!

Dikke kus!

Reacties

Reacties

Twan

Heey Nadine,

dat ziet er heel bekend uit!! Wel handig dat je meteen USPH hebt gehad, ben je er voorlopig weer vanaf! Met die namen komt het allemaal wel goed, hou er wel rekening mee dat iedereen 2 of 3 namen heeft. Dus je hebt nog wel even te gaan!! Heel veel plezier iig!

Marcel

Wat leuk om je hier toch nog te volgen!

je hebt alweer lekker veel meegemaakt.. nu al! ;) Geweldig dat je je cabin niet meer kon vinden.. haha

Schrijf maar snel weer :P

peetie

Nadine!
Wel genieten!
Ben benieuwd naar al je verhalen!!

Liefs Petra Anna

Kimmie

He meis,
Blij dat je je goed op het schip bent aangekomen. Leuk je verhaal te lezen :) Ik ben nu al benieuwd naar de rest! Een dikke knuffel van mij en je broer,XX Kimmie

Paps

He meisje,

Leuk om je verhaal te lezen. Je zit blijkbaar al in Mexico. Ik begrijp uit je verhaal dat je nogal veel tijd tussen de shifts hebt, dus misschien kun je in Puerto Vallarte even van boord om de stad eens goed te verkennen en wat leuke hotels uit te zoeken.
Kunnen we daar met z'n allen nog eens naar toe.
Ben benieuwd naar je ervaringen met al die Amerikanen en hun virussen.
Geniet vooral van alle nieuwe ervaringen en mensen om je heen.
Wij zitten hier lekker binnen, terwijl het buiten stormt.

Kus
Paps

Margriet

Hoi Nadine,
Nou die eerste dag klinkt wel als een echte Marinus ervaring......Dan ook nog passagiers in de snelle en zonder licht..... lijkt me dubbel lastig! Enfin, zo te horen heb je het allemaal gered deze eerste week. Knap hoor. We gaan je belevenissen hier natuurlijk elke week volgen. Voor nu een knuffel van ons allemaal en veel plezier de komende tijd.
Margriet

mama

Lief meisje,

Hardstikke fijn om wat van je eesrte ervaringen te lezen.Was natuurlijk reuze benieuwd en mijn nieuwsgierigheid is enigzins bevredigd nu!Hoest met de schoentjes? op welk paar hou je het het langste vol?
Leuk dat je deze week even belde alleen jammer dat ik te laat aan de telefoon was...... Nou ja had paps de eer! Hoop dat je tussen alle drukke werkzaamheden door ook een beetje kunt genieten Heb zelf een beetje last van Kerst stress heb gisteren en vandaag toch alweer zo n 20 kerststukjes gemaakt en het einde is nog lang niet in zicht! Is het nog maar 8 december.....
Nou mopje in de eerste week is hier niet echt veel gebeurd alleen fijn dat je de strom die al de hele week over het land raast niet mee hoeft te maken.Nog geen last gehad van zeeziekte? Had je nog pepernoten meegenomen eigenlijk voor de crew? of vanwege overgewicht toch mar niet in de koffer gestopt?
Dikke knuffel mama

Marco

Hoi Suus!
Leuk om te horen dat alles lekker gaat met je!
Hopelijk kun je straks op Hawaii nog eventjes lekker rondkijken, en maar je niet te druk om al die bejaarden.. Wij twee zijn natuurlijk de enige normale mensen op deze planeet!

xx

Paps

Dag kleintje,

Ff een nieuwtje: net geboekt voor de 3-weken experience! Dus inclusief Mexico.
Vertrek op 28 januari a.s.

Bye

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!