Stage bij Holland America Line

Cruise 2

Eventjes weer een snelle en korte update.

Inmiddals alweer bijna 2 weken aan boord en het bevalt me prima!
Nu onderweg naar Hilo, Hawaii, wat 4 dagen duurt en we bevinden ons nu in het midden van de reis, op de Pacific Ocean. Op dit moment gaat het behoorlijk tekeer, dus paps en mams, laadt voor de reis maar wat pilletjes in. De boot rolt vooral veel voorwaarts, maar ook zijwaarts wat meestal misselijkheid veroorzaak bij de passagiers.
Ikzelf heb er gelukkig niet last van, alleen dat je er een beetje slaperig van word als je gaat zitten! ;-)

Verder raak ik steeds meer gewend in het restaurant en de omgang met de Amerikanen. Ik leer beter te reageren, niet in paniek te raken of de verkeerde dingen te zeggen waardoor ze nog meer tekeer gaan. Even slikken, excuses maken, lachen, veel lachen engratis drankjes of andere spullen weggeven.
Ik had gedacht dat het sneller zou gaan, omdat ik immers wel weet hoe ik restaurantje moet spelen, maar hier is het toch net iets anders. Maar het komt met de dag, en elke dag gaat het iets beter. Aan het eind van de dag zijn mijn kaken stijf van het glimlachen, wat dat is prioriteit 1 hier op het schip.

Buiten mijn diensten om doe ik niet meer dan snel even eten, boekje lezen, snel internet checken, slapen en savonds bier drinken.. want dat heb je welnodig na zo een dag!
Met de voeten gaat het al stukken beter! De olifanten poten zijn gelukkig verdwenen ener rest nog 1 dikke vette blaar.

Goed, dat was het weer voor nu!

Hopelijk kan ik over 2 dagen in Hilo eventjes van boord, boodschappen doenof het strand verkennen!

Tot snel!

xxx

Reacties

Reacties

Twan

Heey Nadine,

zie je wel. Je kunt het helemaal, je zorgen waren dus helemaal nergens voor nodig. Hopelijk heb je tijd om lekker te shoppen, dat hoort voortaan bij je nieuwe levensstijl!! Geniet ervan!!!

Margriet

Potverdori Nadine, je hebt echte zeebenen! We hadden het er aan tafel over dat de zee bij jou nogal ruig zou zijn. Iedereen was ervan overtuigd dat je daar helemmaal niets van zou merken op zo`n groot schip! Wel dus. Nou ben blij dat jij er geen last van hebt. Mama en ik hadden dat wel op het veer naar Engeland....dus voor haar zijn een paar pilletjes geen overbodige luxe. Mooi om te horen dat het je zo goed gaat en dat je het goed aan kunt. We kunnen je in elk geval glimlachend terug verwachten? Lieve groetjes van ons allemaal en goede reis verder. We horen graag weer hoe het straks verder met je gaat. Hier vannacht ook storm trouwens.

Kimmie

Lieve Pientje!
Wat leuk om weer wat van je te horen! Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt :)Ik neem aan dat je tijdens het "biertjes drinken"inmiddels ook leuke collega's gevonden hebt?! Hoe vond je eigenlijk de plekjes die je gezien hebt toen je even van boort kon? Hier gaat alles zijn gangetje..de kerstboom staat en je broer checkt elke dag even of er in zijn optiek al genoeg sneeuw ligt voor de wintersport over twee weekjes :)

Wat heerlijk trouwens dat jij geen last van zeeziekte hebt. Het zou toch wat zijn als je aan het einde van de dag En stijve kaken van het glimlachen had, En daar ook nog groen bij zag, haha.

Lieve meid, fijn om weer even iets te horen! Tot snel en enjoy!

Liefs Kimmie

hieke(mama)

Lieve Nadine,

Nou wat een verrassing! Kom net terug van de Zwttekade en dan is er een berichtje van jou! Fijn dat je je draii hebt gevonden en dat je voetjes nu beter in de schoentjes passen......Be zo benieuwd hoe het op Hawai zal zijn ,maar begrijp dat de reis ernaar toe nogal ruig is.Hoop maar dat het in februari wat minder is.Al walvissen gezien? Of heb je daar ook geen tijd voor? Ben vandaag maar eens even door je huisje geweest en even met je buurvrouw gekletst je moet de hartelijke groeten hebben.Zal haar ook even je weblog mailen want heb haar mailadres gekregen ze vindt het ook leuk om je eens een berichtje te sturen.Ze was vanmiddag op kraamvisite geweest bij Karts en Miranda. Zo ben je ook weer op de hoogte van het sneekse.Fijn dat je de hele dag glimlacht dat voorkomt op jonge leeftijd rimpels wist je dat? Heb ik vroeger te weinig gedaan vandaar.....Nou meisje dat was het weer voor nu .Papa is er druk met de voorbereidingen voor de cruise volgens mij heeft hij zelfs al ingechecked op het schip maar dat zal hij zelf wel vertellen......
Liefs mama

Nadine

Lieve mensen,
Even een snelle reactie, want heb weinig tijd!
Van de stops die we hebben gemaakt heb ik nog weinig gezien!
Zijn nu in Hilo, Hawaii, de eerste stop van de 4 eilanden. Het weer is pet, regen, maar wel lekker warm.
Zwarte rotsen, er schijnen ergens schildpadden te zijnmaar nog niet gevonden?
Walvissen, dolfijnen en merlijnen zijn wel gespot door de gasten, maar ik was net te laat! ;)
Verder ben ik alleen in mexico naar de supermarkt geweest dus nog niet veel gezien. Komt nog wel, tijd zat!

Verder al veel leuke mensen ontmoet, en het gaat allemaal zijn gangetje. Alleen in de diningroom gaat het me allemaal iets te langzaam nog met hoe en wat, maar dat komt wel, schijnt een week of 3 te duren.

Ik plaats snel weer een update!

xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!