Stage bij Holland America Line

Kerst en een Gelukkig Nieuwjaar!

Lieve Mensen!

Alweer een tijdje geleden dat ik een nieuwe blog gepost heb, maar de vrije tijd hier op het schip is deze weken kostbaar.

Allereerst natuurlijk allemaal nog een Gelukkig Nieuwjaar en hopelijk hebben jullie allemaal een fijne kerst gehad!

In middels bevind ik mij in Cabo San Lucas, Mexico, waar we vanmorgen zijn aangekomen, na de 7 daagse Mexicaanse kerst cruise doen we nu de 7 daagse Mexicaanse New Years cruise.

Hier met kerst werd mijn geheugen steeds opgefrist dat het kerst was, door de lading aan kinderen, kerstmutsen en kerstbomen.

Kerst op het schip is geen cruise zoals alle andere cruises. Kerst op het schip is chaotisch, hectisch, druk, nog meer drukte, ongelooflijke drukte, onbegrijpelijke drukte en dan nog een beetje meer.

Om deze blog niet als een klaagmuur te gaan bestempelen heb ik besloten om het daarbij te laten en verder te gaan met de Nieuwjaars cruise! Deze houd eigenlijk precies hetzelfde in, alleen met andere passagiers en iets minder kinderen.

Nieuwjaars heb ik toch wel uitbundig gevierd, met mijn mede Nederlandse en andere collega's aan boord. Zonder de volgende ochtenddienst in mijn achterhoofd heb ik een heerlijk gezellige avond gehad vol champagne, bier en cocktails waarvan ik 3 dagen moest herstellen! J

Inmiddels ben ik goed gewend op het schip, ken mijn weg en de omgang met de passagiers. De werktijden zijn redelijk te doen, al wil ik wel graag een bestelling plaatsen voor nieuwe voeten in april. Ik ben inmiddels bijna 5 weken aan boord en heb het goeie ritme gevonden tussen slapen, werken, extra werk doen en uitgaan.

Ik heb het dus erg naar mijn zin en vermaak me prima!

Over 2 weken zal een van de Assist. Managers het schip verlaten en zal ik ook al zijn verantwoordelijkheden op me krijgen. Dit is alle administratie, motivatie gesprekken, werktijden registratie, roosteren ect. Voor nu geniet ik dus nog even van mijn lange ochtendpauze die ik nu nog heb.

Verder zie ik tot nu toe vrij weinig van alle ports die we aanmeren, maar dat geeft niet. Als ik van boord ga ren ik meestal naar de Walmart (soort marko) om panty's te kopen, pleisters, wasmiddel, shampoo etc. De regel is dat je pas na 4 weken aan boord recht hebt op een vrije middag wanneer mogelijk dus gisteren had ik een vrije lunch. Ik heb heerlijk genoten van het zonnetje, lunch in de buitenlucht, corona en heb mezelf getrakteerd op, hoe kan het ook anders, een nieuwe Guess tas! J

Ik hoop meer tijd te krijgen als mijn papa en mama over 4 weken op het schip komen, zodat ik samen met hun in Hawaï en Mexico wat kan rondkijken en een beetje vrij kan krijgen!

Tot snel,

Kus

'The views expressed on this weblog are mine alone and do not necessarily reflect the views of my employer.'

Reacties

Reacties

Kimmie

He lieve meid,

Wat leuk om weer eens even iets van je te horen :)Ben blij dat je je draai hebt kunnen vinden. Je ritme klinkt als "gaan met die banaan", maar dat is jou wel toevertrouwd :) Wij zijn gisteren net terug gekomen vanuit Zwitserland..Was heerlijk om daar weer even te zijn, dagen met sneeuw afgewisseld met een zonnetje..lekker. Je beppe heeft daar ook genoten volgens mij, die zat heerlijk in het zonnetje :)..
Wat ontzettend leuk dat je ouders in februari bij je aan boord komen. Vast fijn om hen weer even te zien en ik ben heel benieuwd wat zij van de cruise zullen vinden :) Ik las dat je nog niet veel ports aan hebt kunnen doen, maar wat vond je van de plaatsen die je wel hebt kunnen zien?

Oja, dat wilde ik je nog vertellen! Anouk en Niels hebben hun eerste huis gekocht in Odoornerveen...In mei kunnen ze er in, heel erg leuk voor ze!Ze zijn helemaal over the moon, haha.
Eerste kerstdag waren zij en mama hier en had Anouk een loveseat voor Mack gekocht, nu is het net of "prins heerlijk" op zijn troon zit :)

Lieverd, voor nu een dikke knuffel en tot het volgende praatje :) Pas goed op jezelf,
xx Kimmie

Zoë

Om de lange werkdagen wat beter uit te houden leek het mij een goed plan een lijstje op te stellen van voordelen die wij hier niet hebben.
Punt 1: een grote boot. Grote boten zijn zeer schaars in Nederland maar wel leuk om te hebben. 1 Punt voor jou dus!
Punt 2: terwijl onze dijken hier breken van de storm (ja, echt) vaar jij heerlijk onder de zon. Een van de grootste pluspunten vind ik. Al 2 punten voor jou!
Punt 3: jij mag dan vervelende en verwende Amerikanen hebben, de Nederlanders kunnen er ook wat van. Zo had ik vandaag een mevrouw in mijn bioscoop die weigerde de zaal te verlaten, ze wilde de aftiteling zien terwijl ik snel moest schoonmaken. "Ik ga pas weg als hij afgelopen is". Hoezo attitude!! Oke misschien geen punt voor jou maar in elk geval staan we gelijk!
Punt 4: het uitizicht. Wij zien hier (als we geluk hebben, het regent namelijk zo hard dat we soms niks zien) alleen maar grijze luchten en altijd dezelfde dingen. Dat kan je van jou niet zeggen, doe mij ook maar zo'n fijne azuurblauwe zee! Punt 3 dus!

Oke zo kan ik natuurlijk nog ein-de-loos doorgaan, maar dat lijkt me niet verstandig! Fijn dat je het naar je zin hebt en ik hoop dat je nog heeeel veel mooie dingen gaat zien!
XX van je kleine nicht!

Peetie!

Hé Lieve Nadine!

Ook voor jou gelukkig nieuwjaar gewenst!
Ik hoop dat je héél véél plezier beleefd op al die cruises!
Ik zie wel dat je heel erg hard moet werken, maar dat kan jij inderdaad heel erg goed en je verdiende loon is dan off course zo'n tas! Heerlijk! Ik hoop ook dat je wat vrije tijd met je ouders kan delen! Echt leuk dat ze een cruise hebben geboekt!

Ik houd je in de gaten! Geniet ervan he!!

Liefs Peet

Margriet

Hoi Nadine,
Natuurlijk ook voor jou een heel gelukkig 2012! Wij hebben hier gezellige kerstdagen gehad en een rustige jaarwisseling, niet zo hectisch als bij jou! Fijn dat je het ondanks het harde werken zo naar je zin hebt. In de toekomst nog meer taken erbij begrijp ik, vind het nogal wat hoor!
Zie dat onze lieve dochter voor jou wat voordelen van je reis op een rijtje heeft gezet. Ja, ze heeft zelf heimwee naar reizen en avontuur, maar ze moet nou eenmaal eerst in dit kikkerlandje blijven om haar studie af te maken. Ik denk dat ze daarna ook heel graag haar rugzak weer inpakt!
Wens je veel succes met het werk, veel leuke avonturen en wat minder pijnlijke voeten...
groetjes en knuf, Margriet

Mams

Lieve Nadine,

Mams had een heel verhaal op je weblog (als dat zo heet) geschreven, maar ze ziet het helaas niet terug. Dit is even een testje of er wat fout gegaan is.

Liefs
Paps

Twan

Hey Nadine,

ziet er goed uit!! Lekker kerst vieren op de open zee en dan onbeperkt champagne zuipen op oudjaarsavond! THE GOOD OLD TIMES !!!
Je gaat het zeker leuk vinden met je nieuwe verantwoordelijkheden. Dat zijn ook echt de leukste dingen om te doen... kost veel tijd ;)! Maar het is allemaal zeker wel de moeite waard :D!

Geniet er weer van en tot volgende keer !!

mama

dag lief meisje

Nou dan nog maar een keertje mijn verhaaltje! Ik als digibeetje zal wel weer een fout knopje hebben ingedrukt.....Nou fijn een middagje vij lekker voor de voetjes.Geniet van deze mogelijkheden het is je gegund.Wij kijken er ontzettend naar uit om te kijken hoe jij op dat scheepje de scepter zwaait we kunnen niet wachten...... Het weer is hier stormachtig met veel regen. We hebben 4 vijvers in de tuin en de kippen hebben zwemvliezen gekregen.......Dus jij zit gebakken daar.Het pakketje met 20 paar panties pyamabroek en hemdjes is onderweg dus dat scheelt je binnenkort een spurt naar de Wal Mart. Verder heb ik nog even een bezoekje gebracht aan Esther zodat er ook nog wat lekkers in hert pakje zit. Hoop dat het je snel bereikt,Ik heb een heuse GALAJURK aangeschaft wat vind je daarvan? Nu moet je vader ook wel een pak meenemen .........We gaan volgende week nog een weekje naar Zwitserland vanwege het kloteweer hier.Kunnen we ons voorbereiden op de zware trip naar San Diego.Nog wat skieen en het huis in order maken voor de gasten want in februari zit het de hele maand vol met mensen die wel eens willen zien hoe mooi het daar wel niet is! Nou meisje ik stop met al deze onzin was vanmikddag nog even aan de Zwettekade wat is dat toch ook een mooi stekje! Tot snel Kissis and huggs mum

Shirley

Lieverd!! Wat kan je toch heerlijk schrijven, echt Nadine stijl!! Je bent een doorzetter, ben trots op je! Geniet van deze ervaring, bist een topper! Oja en ik ben donders benieuwd naar je tas :D

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!